ОБРАЗОВАТЕЛНО НАПРАВЛЕНИЕ „КОНСТРУИРАНЕ И ТЕХНОЛОГИИ“

І. Общи цели на образователното направление.

Образователното направление „Конструиране и технологии“ включва както редица манипулативни и практически умения, така и важни познавателни умения в подготовката на детето за училище. Например работа със схематични изображения, разбиране, решаване на проблеми, работа по малки проекти, пренос на знания и др. Дейностите по образователното направление са подчинени на целта за осигуряване на щастливо детство на всяко дете, както и за изграждане на мотивация и увереност в собствените му възможности.

Обособена е и работата по първоначално запознаване с техниката – инструменти, машини, които децата срещат и използват като модели и играчки на транспортна и строителна техника и домашни уреди. Децата са насочени да разбират ролята им в живота на хората и някои правила забезопасност. Препоръчва се по-голям дял на самостоятелността в конструктивно-техническата дейност, както и работата по собствен замисъл, вкл. подбиране и комбиниране на подходящи и разнообразни материали и инструменти.

Предложени са възможности за началното развитие на инициативността и предприемчивостта и дигиталната компетентност, като се формират умения за работа в екип, планиране, представяне и осъществяване на идеи и малки проекти. Създават се условия за първоначално запознаване с възможностите на информационните и комуникационните технологии.

ІІ. Очаквани резултати.

Конструиране и моделиране

 

Възпроизвежда

показана от учителя последователност за създаване на модел

Сгъва, залепва и нанизва с помощта на учителя елементи за създаването на модел

Включва изработени играчки в игрови дейности

Обработване на материали, съединяване и свързване

 

Има представа за хартия и природни материали

Къса хартия на ленти

Лепи хартиени ленти върху лист

Промушва конци и прежда през отвор

Грижи и инициативност

 

Има представа за

видовете дрехи, тяхното предназначение и подреждане

Облича се и съблича с помощта на възрастен

Подрежда прибор и салфетка за хранене по указания

Има представа за

изискванията за безопасност и чистота

Приема сътрудничество с деца и възрастни

Техника

Има представа за

играчки на отделни превозни и товарни средства

 

Различава хранене и др.инструменти, които използва в своята дейност – четка, молив, прибор за хранене и др.