ОБРАЗОВАТЕЛНО НАПРАВЛЕНИЕ „ОКОЛЕН СВЯТ“

І. Общи цели на образователното направление.

Близката за детето среда е естествената основа за схващане на най-значимите норми на поведение, дейност и живот в света, които демонстрират природо-социалното единство. Чрез образователното направление се реализира педагогическо взаимодействие, насочено към социализиращите процеси – изграждане на адекватна представа за окръжаващата близка социална среда, придобиване на култура на поведение, социални умения за общуване и самостоятелна детска игрова дейност като предпоставки за готовността за училище.

В тази възраст детето избира какво ще разгледа и ясно показва какво все още не привлича вниманието му. Затова и „картината за света“ на всяко дете е несъвършена и непълна – тя е резултат от учудване, но същевременно и от систематизиране на опита чрез педагогическите ситуации, чрез които опознава ярки и емоционално привлекателни обекти и предмети.

Приоритет на направлението са социалните умения, които да се трансформират под влияние на когнитивните умения при опознаването на света. Цялостният характер на преживяванията се изменя под въздействието на специфичното придобиване на социален опит в педагогическите ситуации и в самостоятелната игрова дейност. Дейностите по образователно направление са подчинени на целта за осигуряване на щастливо детство на всяко дете, както и за изграждане на мотивация и увереност в собствените му възможности. При планирането на дейностите се осигурява запознаване с националните ценности и традиции с цел съхраняване и утвърждаване на националната идентичност.

Целите на направлението са свързани с разнообразни начини за успешно свързване с другите. Партнирането на учителя е изградено върху емоционалните отношения с децата, предполагащо позитивното настроение и искрената радост от съвместната дейност. Обемът на съдържанието по образователното направление включва конкретни представи и умения за околния свят, систематизирани в четири образователни ядра:Самоутвърждаване и общуване с околните, Социална и здравословна среда, Светът на природата и неговото опазване и Културни и национални ценности.

ІІ. Очаквани резултати.

Самоутвърж­даване и общуване с околните

Разпознава образа си и назовава пола си

 

Описва себе си, като назовава името си и посочва близките си приятели, както и предпочитанията си към облекло и играчки

Изразява привързаност към членове на семейството

Демонстрира предпочитания към място за игра, играчки и съиграчи

Участва в игри с други деца

Посочва това, което харесва или не харесва

Взема участие в игри и играе с радост и удоволствие

Социална и здравословна среда

 

Различава сградите на дома и на детската градина

 

Споделя играчки и пособия с децата

Назовава игрови средства, роли и правила

Знае правилата за пътуване в автомобил, като използва детско столче

Познава средства за хигиена и начини на използването им

Познава професии, свързани с грижите за децата в детската градина

Назовава лични празници

 

 Знае името на страната ни

 

Демонстрира готовност и желание за участие във фолклорни празници и игри

 

Светът на природата и неговото опазване

Назовава домашни животни и техните малки

Наблюдава в близката среда домашни и диви животни

Назовава плодове и зеленчуци

Назовава в природни картини метеорологичното време като слънчево, дъждовно, снежно

 


Наследихме правила чудесни,но и наши  си сътворихме!


хигиена

More presentations from yanka ivanova







ЗЕЛЕНЧУЦИ

More presentations from yanka ivanova






Онлайн игра - запознай се с моето семейство

Върху картинката кликни и играта започни.....!