ОБРАЗОВАТЕЛНО НАПРАВЛЕНИЕ „ФИЗИЧЕСКА КУЛТУРА“

I. Общи цели на образователното направление.

Целевата ориентация на стандарта по образователното направление е комплексното развитие на детето от предучилищна възраст: добро здравословно състояние, физическо развитие и дееспособност; потребност, познавателна активност и емоционална удовлетвореност от двигателната дейност; игрови и комуникативни умения в игровата двигателна дейност. Дейностите по образователното направление са подчинени на целта за осигуряване на щастливо детство на всяко дете, както и за изграждане на мотивация и увереност в собствените му възможности.

Очакваните резултати за това направление са: съответстващо на възрастта ниво на двигателните способности и функционалните възможности на организма; умения за комбиниране на приложните движения и елементи от спортно-подготвителни игри в разнообразни условия; познания за спортове, спортни съоръжения, пособия и екипировка; положително отношение към двигателната активност, здравословния начин на живот, спорта и туризма, като фактори за обществен, фамилен и индивидуален просперитет.

II. Очаквани резултати.

Естествено приложна двигателна дейност

Придвижва се самостоятелно и организирано в група със и без водач от и към предварително определени ориентири и посоки

 

Придвижва се чрез ходене с малки крачки, с големи крачки, на пръсти, пети и назад с различни положения и движения на ръцете

Придвижва се чрез бягане в различни посоки и редувано с ходене. Бяга в коридор до определна цел

 

Подскача с два крака намясто и с при­движване. Скача на дължина от място, в дълбочина – от високо на ниско и за достигане на предмет, окачен на височина

Търкаля/хвърля отдолу плътна топка (1 кг) с две ръце, гумена топка с една и две ръце свободно и към цел, между деца в кръг

Катери се по наклонена и вертикална стълба (катерушка) със стъпване с двата крака на всеки напречник.

Придвижва се чрез свободно лазене от колянна опора от и към предварително определени ориентири в права посока и зигзаг и се провира под въже

Спортно-подготвителна двигателна дейност

Изпълнява дейности от различни спортове, имащи естествено-приложен и оздравителен характер (спускане с шейни, тротинетка или колело, туристическо ходене, катерене)

Проявява желание да изпълнява елементи от различни спортове и преодоляване на изкуствени и естествени препятствия

Проявява интерес към елементи от различни спортове

Физическа дее-способност

Изпълнява физически упражнения без уред, които въздействат върху развитието на всички мускулни групи

Включва се в организирана двигателна дейност

Игрова двигателна дейност

Изпълнява естествено-приложни движения в подвижните игри

 

Проявява двигателна активност и емоционална удовлетвореност от игровата двигателна дейност

 

Движи се и играе безопасно в групата, в салона и на площадката