ОБРАЗОВАТЕЛНО НАПРАВЛЕНИЕ „КОНСТРУИРАНЕ И ТЕХНОЛОГИИ“
І. Общи цели на образователното направление.
Образователното направление „Конструиране и технологии“ включва както редица манипулативни и практически умения, така и важни познавателни умения в подготовката на детето за училище. Например работа със схематични изображения, разбиране, решаване на проблеми, работа по малки проекти, пренос на знания и др. Дейностите по образователното направление са подчинени на целта за осигуряване на щастливо детство на всяко дете, както и за изграждане на мотивация и увереност в собствените му възможности.
Обособена е и работата по първоначално запознаване с техниката – инструменти, машини, които децата срещат и използват като модели и играчки на транспортна и строителна техника и домашни уреди. Децата са насочени да разбират ролята им в живота на хората и някои правила забезопасност. Препоръчва се по-голям дял на самостоятелността в конструктивно-техническата дейност, както и работата по собствен замисъл, вкл. подбиране и комбиниране на подходящи и разнообразни материали и инструменти.
Предложени са възможности за началното развитие на инициативността и предприемчивостта и дигиталната компетентност, като се формират умения за работа в екип, планиране, представяне и осъществяване на идеи и малки проекти. Създават се условия за първоначално запознаване с възможностите на информационните и комуникационните технологии.
ІІ. Очаквани резултати.
Конструиране и моделиране
Възпроизвежда
показана от учителя последователност за създаване на модел
Сгъва, залепва и нанизва с помощта на учителя елементи за създаването на модел
Включва изработени играчки в игрови дейности
Обработване на материали, съединяване и свързване
Има представа за хартия и природни материали
Къса хартия на ленти
Лепи хартиени ленти върху лист
Промушва конци и прежда през отвор
Грижи и инициативност
Има представа за
видовете дрехи, тяхното предназначение и подреждане
Облича се и съблича с помощта на възрастен
Подрежда прибор и салфетка за хранене по указания
Има представа за
изискванията за безопасност и чистота
Приема сътрудничество с деца и възрастни
Техника
Има представа за
играчки на отделни превозни и товарни средства
Различава хранене и др.инструменти, които използва в своята дейност – четка, молив, прибор за хранене и др.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com